17 декември 2014 г.

Латкес

Латкес е традиционно еврейско ястие за Ханука. Наподобява картофени кюфтета, но само на вид. Латкес се прави от настъргани картофи, лук и яйца. Пържат се и се поднасят топли със захар или ябълков сос. Приготвянето им е много лесно, но за традиционалистите в кухнята това съчетание на пържен картоф със захар може и да не се понрави. Въпреки това, аз съм на мнение, че човек трябва да пробва от всичко.

Да си призная честно бях много скептично настроена именно спрямо идеята да поръся пържената картофена палачинка (да, наричат ги картофени палачинки) със захар. Що за извратен вкус трябва да имаш, за да направиш нещо подобно. Това бяха коментарите ми преди няколко дни. Понеже държа в къщи да се спазват традициите и на двете религии, се старая на трапезата да не ни липсват традиционни ястия. Мъжът ми отговаря за техните ритуали. Та, говорехме си за въпросните латкес или левивот и ми сподели, че се ядат като се поръсят със захар. Реакцията си споменах в по-горните редове. Странни ястия имат тези хора! След гефилте фиш, която в оригинала си също е сладко ястие, сега и това! Слава богу, този път вкусът ми се понрави и дори трябва да ви кажа, че ако трябва да ги ядете без захар или сос няма да ви харесат. Е, последваха подигравки по мой адрес естествено :) Мъжът ми има още един повод да каже, че е бил прав.

А ето и как да си направите това ястие.



Необходими продукти:

4 големи картофа
1 глава лук
1 морков
3 с. л. хлебни трохи (или галета)
2 яйца (размер L)
1 щипка индийско орехче
сол
черен пипер
олио за пържене

Начин на приготвяне:

1. Настъргваме картофите лука и моркова на едро ренде. Посоляваме и оставяме така около половин час.

2. Изцеждаме добре от водата и смесваме с хлебните трохи, яйцата и подправките

3. В тиган в нагорещено олио сипваме по 1 лъжица от сместа и притискаме така че да се получи нещо като много плоско кюфте. Пържим от двете страни до златисто и вадим върху кухненска хартия.

4. Поднасяме със захар или ябълков сос.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...