10 ноември 2014 г.

Мусака

Кой не обича мусака? Тя е едно от най-обичаните ястия на българската трапеза. Децата я обичат, мъжете също... Но тази рецепта, или поне изпълнението й, е малко по-различна. Това е първото ястие, което сготвих сама. С малко помощ от чичо ми. Чичо беше главен готвач и помня как една вечер ни беше на гости. Майка ми попита какво искам за вечеря и аз отговорих без да се замислям, че искам мусака. Тя не беше особено въодушевена от моето желание,  предвид че според традиционния начин на приготвяне продуктите се запържват (а на мен ми беше забранено известно време да ям пържено). Тогава чичо ми се намеси, дръпна ме и каза "Аз сега ще ти кажа как ще я направим." :) От тогава в къщи мусаката се готви по този начин - без запържване на лука и каймата предварително. Малко по-здравословно.



Необходими продукти:

1 глава лук
1 кг картофи
500 г кайма
1 морков 
1 домат
сол
черен пипер
чубрица
олио
3 яйца
2 - 3 с. л. кисело мляко

Начин на приготвяне:

1. Нарязваме лукът на ситно, картофите на кубчета, настъргваме моркова и домата, Слагаме всички зеленчуци в тава. Слагаме каймата и подправките при тях. Сипваме малко вода при продуктите в тавата и с ръка омесваме всичко добре.

2. Печем във фурната на 200 градуса докато картофите омекнат и водата се изпари. След това заливаме с разбитите яйца с киселото мляко и връщаме във фурната да се запече заливката.




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...