18 февруари 2015 г.

Баница на тиган с кайма и картофи

Както обикновено в хладилника ми се подвизават разни продукти, които си чакат времето. Този път са два пакета одрински кори за баница. Ей така, седят си и си отлежават и на мен ми е спокойно, нали са си в срок на годност. А и да си призная, нещо музата ми си беше взела почивка последната седмица. Нямах желание да готвя, а когато готвех нямах желание да снимам. А както знаем и за двете дейности се изисква такова, за да се получат нещата.

Преди няколко вечери ми се мярна пред очите едно видео как се приготвя баница с кайма и картофи на тиган. Отдавна се каня да правя баница на тиган, но все се отказвам. Пусти страх! Но пък страхът от провал бил лош съветник казват. Преодолях го и набързо спретнах една вечеря. Към клипчето имаше и рецепта. Не съм си играла да я превеждам. Направих си своя интерпретация. Сварих си картофите, намачках ги. После си задуших лука и каймата. Подправих според нашия вкус. Смесих всичко. Мацнах корите с малко яйце с мляко и мазнина. Завих плънката, стъкмих баницата и я метнах на котлона. А през това време оправих бъркотията в кухнята. Но няма да ви занимавам и с това. Ето я и рецептата.





Необходими продукти:

500 г кори за баница*
2 глави лук
500 г кайма
2 картофа
сол
черен пипер
1 ч. л. чубрица
1 ч. л. червен пипер
1 яйце
100 мл прясно мляко
100 мл олио



Начин на приготвяне:


1. Сваряваме картофите в подсолена вода и след това ги намачкваме.

2. В тиган с малко мазнина задушаваме лука и каймата. Прибавяме подправки на вкус. Смесваме с намачканите картофи.

3. Разбиваме заедно яйцето, прясното мляко и олиото.

4. Мажем с яйчната смес една кора за баница. Слагаме в единия край малко от плънката и завиваме на руло. Рулото завиваме на охлюв в тигана. Така процедираме и с другите кори докато се запълни тигана.

5. Печем на слаб котлон. Когато долната страна се препече добре захлюпваме с чиния (или капак) и обръщаме баницата върху нея. Плъзваме баницата обратно в тигана и препичаме и от другата страна.

*Ако корите ви са по-тънки взимайте по 2 на веднъж.

**От това количество излизат 2 такива баници. 

2 коментара:

  1. Много вкусна тази баничка. Толик приготви преди известно време подобна и още от тогава съм и хвърли око.
    Получила се е доста провокираща апетита!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е страшно вкусна. Аз се опитвам да пазя някаква диета в момента, но снощи прекалих с яденето. Правила съм и друг път баници с кайма, но тази ми е най-добрата

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...