1 февруари 2015 г.

Лимонови кифлички с маково семе и масло

Днес ми беше ден за експерименти в кухнята. Дойде ми пак онази муза за месене и печене. Отдавна ми се правеше нещо лимоново и много се колебаех какво да бъде. Кекс, бисквитки, сладкиш, но накрая реших да са кифлички и да знаете, не сбърках. Толкова съм доволна от резултата, че ми иде да скачам от радост. Цялата къща ухае на лимон и масло и посред зима се чувствам като в тропиците. Някак си едно такова сгряващо и релаксиращо ми подейства този аромат.

Рецептата си я съчиних набързо, докато чаках да ми се активира маята за хляба, който ми беше другият експеримент, но това е една друга история. И като всичко хубаво в кулинарията си е жива случайност колко добре се стана. Получи се меко, лесно за работа тесто с дъх на лимон. Абе, идеше ми да си гризна ей така докато е още сурово! Кифличките пък станаха меки като памук, леки и пристрастяващо вкусни. На мен лично ми харесаха студени и престоели 2 - 3 часа, защото така им усетих всичките аромати, а маковото семе леко хрупа и контрастира на мекотата на тестото. И стига съм ви дразнила, ето как да си ги направите.





Необходими продукти:

- за тестото:

2 1/2 ч. ч. брашно
3 с. л. захар
3 с. л. маково семе
1/4 ч. л. сол
2 ч. л. суха мая
75 г масло
1 голямо яйце
кората на един лимон настъргана
2/3 ч. ч. прясно мляко
2 ч. л. светъл оцет
25 - 30 г. меко масло (за мазане)

- за глазурата:

1 ч. ч. пудра захар
2 с. л. лимонов сок
2 с. л. прясно мляко
1/2 ампула есенция ванилия с масло



Начин на приготвяне:


1. В купа смесваме брашното, захарта, маковото семе, солта, кората от лимона и маята. Към тях добавяме маслото нарязано на кубчета и омесваме добре с ръка, докато се получат трохи.

2. В друга купа объркваме заедно прясното мляко, оцета и яйцето. Сипваме ги в купата със сухите съставки и омесваме меко тесто.

3. Тестото завиваме с кърпа и оставяме да втаса, след което го разделяме на 2 топки. Върху набрашнена повърхност разточваме топките една по една на тънка кора около 0.5 см. Намазваме я с масло и я разрязваме на 16 триъгълника. Завиваме кифличките и поставяме в тава върху хартия за печене.

4. Оставяме готовите кифлички да втасат отново и печем на 180 градуса докато се зачервят. Вадим от фурната и оставяме да изстинат.

5. В купа разбъркваме заедно пудрата захар, лимоновия сок, млякото и есенцията до еднородна смес. Ако глазурата ви се вижда прекалено гъста добавете още малко мляко.

6. Изстиналите кифлички поливаме с глазурата и са готови за консумация. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...