4 януари 2015 г.

Кугелхопф (Kugelhopf) ролца

Едва се сдържах до уикенда да ги направя тези ролца, кексчета, топчици, козуначета... Наречете ги както си искате. Реакцията на всички у дома беше една и съща. Още непреглътнали първата хапка: "Мммммм, това е много добро!" 

Рецептата намерих в The Kitchn. Изглеждаха толкова добре на снимките, че лигите ми потекоха. Дори сега, докато пиша, устата ми се пълни със слюнки. Все едно някой е застанал пред мен и си хапва сладко лимон! А на мен това не ми се случва често.

И така, понеже чаках гости този уикенд, реших да изчакам. Вчера следобед си забърках тестото и го оставих да си отлежавам в хладилника. Вечерта вече беше тръгнало да ме търси, но аз бързо го върнах където му е мястото, за да изчака до сутринта. Колкото и да обичам да пека посреднощ този път реших да пропусна.

И ето ме тази сутрин с точилката до печката, чакаща нетърпеливо да излязат първите ми Кугелхопф. За реакцията на всички ни на закуска вече ви казах. Просто трябва да опитате, защото това не може да се опише с думи. Ароматът на масло, бадеми, канела, ванилия и захар в едно. Дори козунаците не са толкова ароматни.




Необходими продукти:

- за тестото:

1 1/2 ч. л. суха мая
2 с. л. топла вода
1/3 ч. ч. топло прясно мляко
1 3/4 ч. ч. брашно (разделено на 1/2 и 1 1/4)
2 яйца
1 жълтък
1 ч. л. бадемова есенция
3 с. л. захар
1/4 ч. л. сол
110 г меко масло

- за пълнежа и топинга

1/3 ч. ч. разтопено масло
1/3 ч. ч. захар
1 ч. л. канела
1 пакетче бурбонска ванилова захар



Начин на приготвяне:

1. Правим закваска като в купа разбъркваме водата и маята, докато маята напълно се разтвори. Към тях прибавяме млякото и 1/2 ч. ч. брашно. Разбъркваме добре и оставяме завито с кърпа за около час или докато удвои размера си.

2. В голяма купа разбиваме заедно яйцата, жълтъка и бадемовата есенция. 

3. В друга купа смесваме добре останалото брашно, захарта и солта.

4. Към яйчната смес прибавяме закваската и разбъркваме добре до еднородна смес. Към нея постепенно добавяме брашнената смес. 

5. Към така получилото се тесто постепенно на 3 - 4 пъти добавяме мекото масло като омесваме добре преди да добавим следващата част масло. След като добавим и последното масло омесваме добре за около 10 минути. Най-добре това става с миксер, но ако нямате такъв може да бъркате тестото с шпатула или вилица. Готовото тесто е лепкаво и еластично.

6. Завиваме тестото с кърпа и го оставяме да удвои размера си. Може да го сложите в хладилника за през ноща като след първото втасване ударете купата няколко пъти в масата, за да спадне тестото и го върнете отново в хладилника.

7. След като тестото втаса върху набрашнена повърхност* го разточваме на правоъгълник с дебелина 1 см. Намазваме го с разтопено масло като в единия край оставяме 2 - 3 см ненамазани. Поръсваме с 1 с. л. от захарната смес, която предварително сме си приготвили от 1/3 ч. ч. захар, 1 ч. л. канела и 1 пакетче бурбонска ванилова захар.


8. Завиваме на руло и нарязваме на 12 еднакви по големина парчета.

9. Парчетата слагаме в гнездата на форма за мъфини, която сме намазали с мазнина. Притискаме парчетата внимателно да заемат кръгла форма. Оставяме да втасат отново.


10. Печем в загрята на 170 градуса фурна до суха клечка.

11. Изпечените ролца мажем с разтопено масло още докато са топли и потапяме в захарната смес. 


12. Хапваме докато са топли.

* За разточването ползвайте толкова брашно, колкото тестото да не залепва. Набрашнете и точилката, както и ножът с който ще режете парчетата.


4 коментара:

  1. Страхотна рецепта! В немските готварски сайтове са известни като Gugelhupf, защото Gugel на старонемски е "качулка" (легендата разказва, че тримата власи минали през Елзас и хората направили в чест на тюрбаните им точно този сладкиш). Само че в немските пекарници приличат на козунак, а рулата много много повече ме спечелиха. Непременно ще ги пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара! Немците не можаха да ме спечелят с наденичките си, но печивата им са номер едно. Всяка рецепта за немски сладкиш, която съм пробвала е била успешна и ми е ставала любима.

      Изтриване
  2. Изглеждат примамливо вкусни!
    Черпя се едничка!
    Честита нова година с пожелание за здраве и благоденствие!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина са вкусни! Честита нова година и на вас! Здраве преди всичко, щастливи моменти и много усмивки от мен!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...