8 януари 2015 г.

Мъфини с лимец и сладко от зелени смокини

Много  често се оказва, че имам някакви продукти, които си отлежават докато им дойде времето. Така се случи и с това сладко от зелени смокини. Преди време бяхме ходили до Мелник и там спряхме да си купим домашни сладка и покрай любимото ми сладко от диви ягоди си купих и това. По традиция майка ми прави сладко от смокини, но не и от зелени. И това си беше жива екзотика за мен. Затова и доста си поседя в шкафа точно този буркан. Обаче ми се доядоха мъфини с брашно от лимец и понеже жената на приятелят, от който си купувам брашното и зърното от лимец често пече сладки мъфини със сладко от смокини реших да пробвам. Набързо забърках едни, докато малката шефка спеше и докато се събуди вече ги вадех от фурната.

Правят се наистина лесно и много бързо. Ако нямате брашно от лимец, заменете го с друго по ваш избор. Само количеството му ще варира. Но ако никога не сте пробвали такова, купете си и пробвайте. Няма да съжалявате. На мен ми стана любим продукт, както зърното, така и брашното. В блогът ми за сега има множество публикувани рецепти с лимецово брашно, но скоро ще има и такива със зърно. Но сега да се върнем към мъфините.




Необходими продукти:

3 яйца
1 ч. ч. захар
40 г разтопено масло
1/2 ч. ч. прясно мляко
1/2 ч. ч. маскарпоне
1 пакетче бакпулвер
1 ванилия
2 ч. ч. брашно от лимец
14 цели зелени смокини от сладко


Начин на приготвяне:

1. Разбиваме добре яйцата и захарта. Към тях прибавяме маслото и разбиваме до хомогенна смес.


2. В отделна купа разбиваме на крем маскарпонето и прясното мляко и ги прибавяме към другата смес. Разбиваме добре и прибавяме бакпулвера, ванилията и брашното.

3. Разпределяме тестото във форми за мъфини, в които предварително сме поставили хартиени капсули. По средата във всяка форма слагаме по една зелена смокиня.

4. Печем до готовност в предварително загрята на 180 градуса фурна.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...