14 януари 2015 г.

Гигантско канелено руло

Отдавна ми се въртят в главата едни канелени рулца и все не стигах до тях. Изглеждат толкова примамливо по снимките, а и ароматът на канела е толкова изкушаващ точно в този сезон. Някак си сгряващо ми действа. Зимата никак не ми е любим сезон. Не обичам да ми е студено и затова си седя повече в къщи на топло. Уютно ми е. Седя си, гледам си снега през прозореца, а в същото време ми е топло и приятно. А когато тази картина е допълнена с нещо току що изпечено, изпълващо с аромата си дома ми, просто е идеално.

И така, идеята за канелените рулца си отлежаваше, докато един ден не попаднах на тази рецепта в един от любимите ми американски блогове (в случая Sally's Baking Addiction). Веднага отиде в списъка с "Трябва да се направи". Днес му дойде момента. Направих, разбира се, малки промени според моя вкус.



Рулото се получи уникално. Смесицата от аромат на масло, ванили и канела е просто умопомрачителна. Подходящо е както за закуска, така и за следобедното кафе. Наистина много добро. Прави се изключително лесно. Тестото се замесва бързо, втасва бързо и се работи много лесно с него. Така че, запрятайте ръкави, зареждайте точилките и бъркалките и атакувайте кухнята.




Необходими продукти:

- за тестото:

2 и 3/4 ч. ч. бяло брашно
3 с. л. захар
1 ч. л. сол
1 пакетче суха мая
3/4 ч. ч. прясно мляко
45 г масло
1 яйце

- за пълнежа:

45 г меко масло
4 с. л. захар
1 и 1/2 с. л. канела
1 ванилия

- за глазурата:

1 ч. ч. пудра захар
3 - 4 с. л. прясно мляко
1 с. л. течен мед
1/2 ампула екстракт ванилия с масло



Начин на приготвяне:

1. В голяма купа смесваме брашното, захарта, солта и маята. В чаена чаша смесваме маслото и прясното мляко и нагряваме докато маслото се разтопи, а млякото е приятно топло. Изсипваме при брашното, добавяме яйцето и омесваме меко тесто, което оставяме да удвои размера си.

2. В отделен съд смесваме захарта, канелата и ванилията и разбъркваме добре.

3. След като тестото втаса го разточваме върху набрашнена повърхност на правоъгълник с размер 30 х 40 сантиметра. Намазваме го с масло и го поръсваме с канелената захар. Минаваме с точилката върху захарта, за да полепне добре по тестото. Нарязваме тестото на 6 ленти с дебелина 5 см.



4. В намазнена тавичка започваме да увиваме рулото. Вземаме една от лентите, завиваме я на охлювче и я поставяме в средата на тавата. Следващата лента започваме да увиваме около охлювчета като започваме от където е свършила предишната лента. И процедираме така докато сложим всички ленти в тавата. Процедурата е същата като при витата баница.



5. Оставяме тавата завита докато тестото удвои размера си.

6. Печем в предварително загрята фурна на 170 градуса. Може да покрием неплътно тавата с фолио, за да предотвратим прекалено препичане отгоре.

7. Готовото руло вадим и оставяме да изстине 10 - 15 минути. Като през това време си приготвяме глазурата като смесим добре всички продукти. Напръскваме рулото отгоре и сервираме докато е още топло.




4 коментара:

  1. Кети, рулото е чудесно. Правила съм подобно и съм сигурна колко вкусно е твоето. Няма да е точно днес, но със сигурност в близките дни ще го направя!! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзива! Ще се радвам да пишеш и след като го пробваш. :)

      Изтриване
    2. Кети, стана чудесно, определено ще го правя отново!! Благодаря ти за споделената рецепта, ето как изглежда моето, следващия път ще се постарая повече :)
      http://kulinarnaavantura.blogspot.com/2015/01/blog-post_23.html

      Изтриване
    3. Станало е прекрасно! И огромно благодаря, че ми се довери и че сподели рецептата ми :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...