25 юни 2015 г.

Зелен таханов сос

Тахановият сос е задължителен на масата в къщата на моята свекърва, когато се прави барбекю. Направата му е задължение на моя свекър. Всички там твърдят, че той правел най-хубавият таханов сос. Аз лично не мога да твърдя подобно нещо, тъй като съм опитвала само неговия и на мен, въпреки че обичам люто, ми идва малко пикантен.

Сега, обаче, като организирахме рождения ден на малката, вкъщи направихме един малко по-различен таханов сос, който на мен лично ми допадна много. Направихме т. нар. зелен таханов сос. Всъщност това си е обикновен таханов сос, но с добавен магданоз в него. И понеже го правихме ние (аз и свекърва ми) не беше пикантен.

Тахановият сос, както вече споменах в Израел се сервира заедно с червени меса и по традиция в дома на моята свекърва, когато печем месо на барбекюто. Комбинира се още с печен патладжан, което на мен ми е ужасно любимо. Добавят го и към хумуса, при печенето на риба и на агнешко, както и като сос към фалафелите. Може спокойно да се консумира и просто с топли арабски питки. Аз лично направих филе от сьомга с таханова коричка преди няколко дни, но стига толкова приказки ето и рецептата за зеления таханов сос.



Необходими продукти:

1 ч. ч. тахан
1 1/2 ч. ч. вода
1/2 лимон (само сокът)
1 връзка магданоз
2 - 3 скилидки чесън
сол
черен пипер

Начин на приготвяне:

1. В чопър (блендер или куненски робот) смиламе на много ситно заедно магданоза и чесъна. 

2. Към тях добавяме останалите продукти и разбъркваме до хомогенна смес. Сосът е  готов за консумация.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...