10 март 2015 г.

Пица с лош късмет

Днес ще ви представя една пица с лош късмет. Бях решила да правя пици за вечеря. Станах направих си тестото, оставих го да си втасва и дойде моментът да ги аранжирам. Поръчала съм на мъжкото тяло да купи кашкавал и гъби и чакам да ми ги донесе. Прибира се той и изненада! Не си беше видял съобщението. Нищо де, може без гъби, а и кашкавалът ще заместя с Ементал и малко Грюер, които ми се мотаят из хладилника. Обаче изненадите не свършват до тук. Забравила съм, че нямам доматен сос. Е, на това си му викам аз пълен карък.

Криво, ляво посъбрах продукти и започнах да аранжирам. Реших в крайна сметка да не правя 2 пици, а една по-дебела. От блога на Ивана "С нож и вилица в ръка" почерпих една хитринка. Разстелих тестото с по-голям диаметър от този на тавичката и в края сложих топено сирене. Подвих краищата, така че да покрия топеното сирене. По този начин коричката не остава суха и смятам занапред честичко да прилагам този трик.




Необходими продукти:

- за тестото:

500 г брашно
1 пакетче суха мая
250 мл топла вода
3 с. л.  зехтин
1 с. л. сол

- за плънката:

кетчуп (за намазване)
чубрица
зелени маслини
1/2 глава лук
50 г настърган Грюер
50 г настърган Ементал
70 - 100 г топено сирене
рукола


Начин на приготвяне:


1. В купа смесваме брашното и солта добре. В отделна купа смесваме топлата вода и маята и разбъркваме докато маята се разтвори. Правим кладенче в брашното и изсипваме маята и зехтина. Замесваме меко тесто, което покриваме с кърпа и оставяме на топло да втаса. Отнема около час, час и половина.

2. С пръсти разстиламе тестото в кръг с диаметър малко по-голям от този на тавичката. Слагаме парченца топено сирене в края и завиваме, за да покрием топеното сирене. Намазваме с кетчупа. Поръсваме с чубрица и аранжираме с лук и маслини. Поръсваме отгоре добре с настърганите сирена.

3. Печем в предварително загрята фурна на 220 градуса. Когато е готова поръсваме със свежа рукола и сервираме топла. 

4 коментара:

  1. Да и имам лошия късмет на тази пица....Толкова е апетитна, че никакви гъби не са и нужни ! Браво, Кети, всеки ден ни предлагаш страхотни идеи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахаха! Креми, мъжът ми много скептично подходи като разбра че е мазана с кетчуп, а не със сос. Даже като ме видя с фотоапарата ми каза: "Не съм сигурен, че трябва да публикуваш това." Ама, човек и грешките си трябва да показва.

      Изтриване
    2. Че какво му е на кетчупа?! Аз редовно си мажа тестото за пица с кетчуп,
      А пицата изглежда толкова апетитно, че и аз ще си я спретна.

      Изтриване
    3. Ами, а де? Какво му е на кетчупа?! Мъжка му работа. Нямало да бъде хубава. Ама яде ли? Яде, че и допълнително поиска :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...