20 юли 2014 г.

Сладкиш с нектарини

Днес отново имаме празник вкъщи. Още един скъп за мен човек празнува и това е моята майка. Иронично е, че човек разбира колко му са скъпи родителите и най-вече майката, едва когато порастне. А когато и самите ние имаме вече деца, оценяваме какво са направили родителите ни за нас и разбираме тревогите им.


И така, днес мама има рожден ден и по нейно желание направих ето този ароматен сладкиш. 





Но преди да ви споделя рецептата ще ви споделя едно красиво стихотворение, на което попаднах в интернет пространството:

"Не помня кога за последно ти казах: "Обичам те".
Не помня кога за последно погалих с ръка
косите ти бели, със мъдрост обкичени...
Не зная дали съм добра дъщеря.

Но помня как босичка тичах във парка -
усмихнато гледаше мойта игра.
Мечтаеше с мен - макар да бях малка
ти беше до мен и в смеха, и в плача.

И помня, когато през сълзи премигвах
как нежно поглеждаше в мойте очи.
Във твойта прегръдка утеха намирах,
заспивах щастлива - без страх, без сълзи.

Ти дала си много - не искаше нищо,
мечтаеше само да стана Човек.
И знам, че понякога си плакала скришно
за моите болки - и търсела лек.

Научи ме всички до мен да обичам,
научи ме силна да бъда - дори
когато душата на болка обричам
да не показвам на никого мойте сълзи.

Не зная дали добра дъщеря съм,
не зная дали се превърнах в Човек,
но знам, че съм още дете във душата
и искам във парка да тичам със теб.

Не помня кога за последно ти казах: "Обичам те".
Не помня кога за последно погалих с ръка
косите ти бели, със мъдрост обкичени...
Обичам те, мамо, дори и когато мълча..."


И така ето и рецептата за това красиво, уханно лакомство

Необходими продукти:

- за основата:
2-3 нектарини (нарязани на не много тънки филийки)
2 с. л. масло
2-3 с. л. захар

- за пълнежа:
1/4 ч. ч. захар мусковадо
1 ч. ч. нарязани на ситно орехи
1 с. л. канела

- за тестото:
200 г меко масло
1 3/4 ч. ч. захар
2 ванилии
3 яйца
2 1/2 ч. ч. брашно
1 пакетче бакпулвер
1 ч. л. сода бикарбонат
1/2 ч. л. сол
1 кофичка кисело мляко

Застиламе дъното на форма за печене с отделящо се дъно с хартия за печене. Намазваме хартията за печене добре с масло и поръсваме с 2-3 с. л. захар. Подреждаме парчетата нектарини на дъното в кръг ето така:


Оставяме тавичката настрана и в отделна купа смесваме продуктите за плънката, които също оставяме настрана. С миксер разбиваме на крем маслото, захарта и ванилията. Прибавяме яйцата едно по едно като след всяко яйце разбиваме добре до хомогенна смес. Добавяме киселото мляко и разбиваме отново добре. Накрая добавяме бакпулвера, содата и брашното постепенно. Когато тестото е готово изсипваме половината в тавичката. Върху него поръсваме с орехите като в края оставяме непоръсено. Изсипваме и останалото тесто отгоре. Печем на 180 градуса до суха клечка.



Като изстине го обръщаме и отлепяме хартията за печене. Чудесно се съчетава със сметанов сладолед при сервиране.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...