25 юни 2015 г.

Чимичури сос

Що е то чимичури ли? Това е сос за печени на грил червени меса, произхождащ от Южна Америка и по-точно Аржентина. Използва се, както за похапване с месото след като е опечено, така и за мариноване. Вариации на рецепта за тази сос има безкрайно много, но задължително в него присъства свеж магданоз, лук, чесън и зехтин.

Последният уикенд организирахме първият рожден ден на нашата дъщеричка и правихме барбекю за гостите. След няколко десетки изпратени и получени имейли от и към кетъринг компании и безкрайното ми разочарование от "невъзможността" да ми се предостави такъв вид кетъринг, до "възможността" срещу скромната сума от поне 1000 лева, реших, че аз сама и с помоща на близките ми ще направя това парти с 30 гости. Сега пред мен стоеше въпросът с месото. Месото трябваше да е качествено, не само защото щяха да присъстват наши приятели чужденци (част от които не консумират свинско), но и защото аз искам всичко да ми е перфектно. Вариантът с купуване на месо от веригите моментално отпадна и решихме да поръчаме месо от фермата на Омая

Омая е наш приятел, който също като мен обича хубавата и качествена храна. Той от години живее в България и като всички нас се е сблъскал с липсата на качествено телешко месо на нашия пазар. Затова той решава и създава своя ферма, в която отглежда свои животни и да контролира лично процеса по отглеждането и транжирането на месото. Този подход дава резултат и с ръка на сърцето ви казвам, че това е най-доброто телешко месо, произведено в България и предлагано на нашия пазар. Месото е изключително крехко и сочно, а наденичките, бургерите и кюфтетата са перфектно подправени и невероятно вкусни.

И така, месото ни бе донесено и обяснено подробно как да бъде приготвено, като по препоръка на Омая аз трябваше да приготвя и чимичури сос за наденичките. Рецептата трябваше да намеря в сайта на фермата. Така и направих, но естествено пак оставих свой почерк. Сложих повече магданоз, защото обичаме зеленийка и пропуснах лютата чушка, защото не всеки обича толкова люто. На мен лично този сос ми допадна изключително много, защото е свеж, ароматен и се приготвя за нула време. Остава само да поседи поне 2 часа в хладилника, за да поеме ароматите и е готов за консумация или мариноване на месо. А ето и самата рецепта.




Необходими продукти:

4 малки глави лук
4 скилидки чесън
1 връзка магданоз
1 ч. л. сух риган
3 с. л. светъл оцет
1/2 лимон (само сокът)
1/2 ч. ч. зехтин
1/4 ч. л. черен пипер
1/2 ч. л. червен пипер
1/4 ч. л. лют червен пипер

Начин на приготвяне:

1. Лукът и чесъна слагаме в чопър или кухненски робот и смиламе на дребно. Магданозът накълцваме на много ситно.

2. В купа изсипваме вече накълцаните лук, чесън и магданоз. Към тях прибавяме и оцета, зехтина, лимоновия сок и подправките. Объркваме до хомогенна смес.

3. Съхраняваме в хладилника поне 2 часа преди консумация. Сосът издържа до седмица съхранен в хладилник.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...