22 февруари 2015 г.

Домашна извара от суроватка

Трябва да си призная, че изварата е едно от малкото неща които не ям. Просто не ми харесва. И в баница даже не я ям. Или поне тази от магазина. Зърнестата й структура не ми е приятна и някак си ми е блудкава и безвкусна. Правих, обаче, сирене и ми остана доста суроватка. Не ми се искаше просто да я излея в канала и започнах да търся какво мога да направя с нея. Омесих хляб, в който вложих доста, но пак ми остана доста и случайно или не попаднах на блога на Мариета "Когато готвенето стане страст". Там в една нейна публикация тя е разказала как майка й е приготвяла извара от суроватката. Любопитството ми и експериментаторската ми страст не ми дадоха мира. Майка ми беше доста скептично настроена и само викаше "От тая бистра вода нищо няма да излезе". Обаче беше в голяма грешка. Сложих един тиган на котлона и изсипах половината суроватка. Оставих го да кипне и чудо! Видях парченцата извара да плуват. Прецедих през цедка и веднага опитах.

Ако не харесвате като мен извара и не сте яли истинска такава, няма как тази в магазина да ви хареса. Тази няма нищо общо с другата. Блудкавият вкус го няма. Понеже аз не я посолих, получилата се извара беше сладка и с не толкова зърнеста структура, а по-скоро като на крем сирене. Единственият недостатък е, че количеството е много малко. От около половин литър суроватка получих една супена лъжица извара. Ето и как се приготвя домашна извара от суроватка, според това, което е писала Мариета, адаптиран от мен:




Необходими продукти:

суроватка
сол

Начин на приготвяне:


1. В дълбок тиган изсипваме малко количество (около 1 ч. ч.) от суроватката. Посоляваме, ако искаме да е солена.

2. Оставяме да заври. В този момент суроватката започва да се пени. НЕ РАЗБЪРКВАЙТЕ! Когато пяната спадне ще видите малки парченца извара.

3. Прецедете през ситна цедка или цедило за сирене и изварата е готова за консумация.


Източник: http://passionscooking.blogspot.com/2011/01/blog-post_25.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...