6 февруари 2015 г.

Сьомга в пергамент

Много обичаме да си похапваме сьомга. Всякак. Печена, на супа, на тиган, маринована, пушена, сурова дори в суши. Реших обаче да пробвам да я приготвя и в пергамент. Пергаментът позволява на храната да се готви в собствените си сокове и по този начин става много по-вкусна с минимално подправяне, запазвайки напълно вкусовите й качества. Лично на мен приготвената в пергамент риба ми харесва повече от тази във фолио. Винаги печената риба във фолио ми напомня варена риба. А варената риба си е за супа, според мен. Някак си безвкусна ми е, дори и подправена. Обаче в пергамент - Мммммммммм! И ако трябва да степенувам техниките, по които приготвям риба, то най-любима ми е рибата в морска сол и след това рибата в пергамент.

Както писах, реших рибата да е в пергамент. Нарязах филето на порции, овкусих ги със сол и пипер, сложих им и малко аромати, загънах всяка порция в пергамент, пекох 10 минути в гореща фурна и получих най-вкусната сьомга, която съм готвила до сега. Ето и малко по-подробно как да си направите и вие тази вкусотия.


Необходими продукти:

800 г филе от сьомга (без кожа)
4 скилидки чесън
4-5 стръка мащерка
1/4 лимон
15-20 г масло
сол
черен пипер



Начин на приготвяне:

1. Почистваме и измиваме рибата. Нарязваме я на 4 порции и върху всяко парче правим по 2 - 3 разреза.

2.  В хаванче смесваме чесъна, мащерката, сокът на 1/4 лимон и маслото. Объркваме добре, докато получим еднородна каша.

3. Посоляваме филетата риба, поръсваме с черен пипер, намазваме с чесновото масло и слагаме върху хартия за печене. Хартията за печене сгъваме като плик и ако е нужно закрепваме с кламери.

4. Печем в предварително загрята на 220 градуса фурна за 10 минути. 

ВАЖНО! Не печете сьомгата прекалено дълго, защото се изсушава.

Ако ви харесват моите рецепти, може да ги следите и в страницата ми във фейсбук https://www.facebook.com/thefoodloverme

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...